2007. november 26., hétfő

Baszk csirke [húsétel]

Baszk csirke
Hozzávalók:
1/2 kg csirkemell (csont nélkül)
25 dkg gomba
1 kis fej hagyna
5 gerezd fokhagyma
1 bő evőkanál ketchup
kevés Worcestershire szósz (vagy szójaszósz)
1,5 dl félédes vörösbor
1 babérlevél petrezselyem
só,
bors
olívaolaj
vaj

Elkészítés:
A csirkemelleket 4-be vágtam, megsóztam, borsoztam. Olajon kicsit megpároltam az apróra összevágott hagymát, átpirítottam rajta a húst, majd a csirkét kivéve a szintén összedarabolt gombát enyhén megsózva. A húst visszatettem, hozzáadtam a bort, ketchupot, Worcestershire szószt, babérlevelet, petrezselymet. Rövid ideig lefedve pároltam, majd vizet öntöttem alá és forró sütőben szaftjára sütöttem. Végül minden húsdarabra picike vajat tettem és rápirítottam.

Tanácsok:
Azoknak ajánlom, akik szeretik a kicsit pikáns, mediterrán jellegű ízeket. Köretként sültkrumplit adtam hozzá.

Elkészítési idő: 40 perc

Nincsenek megjegyzések: